U bent hier: HOME › Nieuws › Nieuws

Actueel nieuws

Algemeen clubnieuws: Uitslag tijdrit 2019
   (14-05-2019)

Hieronder de uitslag van de tijdrit verreden op 14 mei 2019.

Positie

0:39:39

Algemeen clubnieuws: Amstel Gold Race 2019
   (24-04-2019)

Tourfanaten kennen Morzine vooral vanwege Peter Winnen. In 1982 eindigde hij in het eindklassement als vierde en leek kans op geel te maken na zijn etappewinst naar Morzine. Maakte in ieder geval zijn faam als klimgeit meer dan waar. De Amstel Gold Race zal na 2019 vooral de boeken ingaan vanwege die spectaculaire winst van onze Matthieu. Deze intro komt volledig tesamen in het onderstaande verslag van Marije de Jong.

Klimgeiten in Limburg

In alle vroegte rijdt Hein onze Skoda ploegwagen naar Limburg toe. De volle maan maakt onderweg plaats voor een stralende zon. Terwijl Hein rijdt, halen Jelmer, Jaap en ik herinneringen op van de Amstel Gold Race van twee jaar geleden, hoe anders was het toen…

Dat was een Amstel Gold Race die we niet snel zullen vergeten. Bakken regen, de ene na de andere lekke band, verkleumde ledematen en een afvalrace onderweg. Uiteindelijk haalden van ons groepje toen alleen Jelmer en ik de eindstreep. Over deelname in 2018 hebben we toen geen eens nagedacht, maar dit jaar gaan we er weer voor. We hebben immers weer een mooi fietsdoel om voor te trainen: Op 16 juni doen we mee aan de Granfondo Morzine – Haut Chablais. Evenveel kilometers als vandaag (150), maar nog iets meer hoogtemeters …

Maar eerst nog wat kilometers in de auto… Zodra we in Limburg zijn, verschijnt er een grote lach op Jaap zijn gezicht. Dat zijn geboortegrond hem goed stemt, zullen we later met het fietsen merken. Als we in Valkenburg aankomen, dirigeren de verkeersregelaars ons naar de parkeerplaats. Wij willen echter niet naar de parkeerplaats maar naar de camping in Sibbe, waar Hans den H. zijn bivak heeft opgeslagen. Jelmer draait zijn raampje open om dat even vriendelijk doch duidelijk te melden. De verkeersregelaar ziet vier man in een auto met vier fietsen erop en twijfelt... Een caravan achter de auto had ons verhaal vast een stuk geloofwaardiger gemaakt, maar hij is de beroerdste niet en laat ons door.

Hans wacht ons op bij de ingang. Alsof het zijn eigen camping is, gaat hij ons voor op zijn fiets naar de kampeerplek. De startnummers liggen al voor ons klaar, dus we kunnen snel de fiets op naar de start. Als we van Sibbe naar beneden rollen richting Valkenburg is het nog even fris, maar na de eerste beklimming van de Geulhemmerberg is iedereen lekker opgewarmd. Dat Hans hier al een paar dagen op hoogtestage is, is te merken. Elke beklimming is hij als eerste boven. Achter hem is het stuivertje wisselen voor de tweede plek, al maken we er geen wedstrijd van. Dat doen de profs morgen wel.

We genieten vooral heel erg van het mooie weer en het prachtige landschap. De fruitbomen staan volop in de bloesem en het is een prachtig gezicht om al die racefietsers in een lint door de heuvels te zien slingeren. Bij de verzorgingsposten is er weer volop te eten, wat ons op het idee brengt om een volgende editie gewoon op één van de posten te gaan ontbijten. Door de warmte hebben we echter vooral behoefte aan water. Op de tweede post is het dan ook dringen geblazen bij de kranen. Weer goed bevoorraad vervolgen we onze weg.

Op de Kruisberg en Eyserbosweg zetten we onze kuiten weer op maximale spanning. Nog niet iedereen heeft zijn lichtste verzet op de fiets zitten. Maar dat we met dit verzet boven komen, geeft vertrouwen voor de Alpen. Rondom Heerlen kunnen we de benen even wat rust gunnen en peddelen we met een windje in de rug weer naar het zuiden. Op de Keutenberg is het, zoals elk jaar, dringen geblazen. Op deze steilste helling van Nederland is niet zozeer het stijgingspercentage de uitdaging, maar is het vooral de kunst om op de fiets te blijven zitten terwijl andere fietsers om je heen stil vallen of afstappen. Iedereen is blij wanneer de Keutenberg erop zit. Nu alleen de Cauberg nog, maar die tellen we eigenlijk niet meer mee. Dat is een (paas ;-) eitje na alles wat we vandaag hebben gedaan. Met een voldaan gevoel gaan we de eindstreep over. We pikken onze (door Jaap felbegeerde) medailles op maar verlaten dan snel weer het finishterrein.

Ons finishterrein is namelijk de camping in Sibbe waar Hans zijn vrouw en dochter ons verwelkomen en chips, koude biertjes en toastjes met brie onze topdag compleet maken. Een AGR in barre omstandigheden levert sterke verhalen op, maar een AGR in deze omstandigheden vooral heel veel mooie momenten.

NB: Ook Jan Douma maakt deel uit van ‘team Morzine’ en trotseerde deze dag de Limburgse heuvels in alle vroegte met zijn zoon Pieter Jan en met Louis. En ook andere TVZ-ers/Zeewoldenaren waren naar het zuiden afgereisd om te genieten van deze prachtige tocht.

Algemeen clubnieuws: Tijdrit Almere
   (22-04-2019)

TIJDRIT ALMERE

TVZ wil graag verjongen en dat lijkt met nieuwkomers als Lennard Klootsema goed te lukken, want niet slechts jong maar vergelijkbaar met Matthieu van der Poel: barstensvol talent en een bijna niet in te tomen bak vol met energie. Lennard deed zaterdag 20 april mee aan de tijdrit in Almere en doet hier verslag.

Ik zal me even voorstellen: ik ben Lennard Klootsema en 17 jaar oud. Ik ben benaderd door de redactie om een verslagje te schrijven over de tijdrit van Almere en over mijn afgelopen schaatsseizoen.

Ik ben sinds vorig jaar lid van TVZ en verder nog actief in het schaatsen. Helaas heb ik het schaatsen afgelopen winter op een laag pitje moeten zetten doordat ik samen met andere TVZ leden bij een valpartij was betrokken afgelopen september. Hierbij heb ik een rugblessure opgelopen, wat mij belemmerde met het schaatsen omdat je daar vooral diep moet zitten in de schaatshouding. Dit ging mij niet goed af doordat ik veel last van mijn rug had.

Voor mijn gevoel ben ik nu weer helemaal hersteld en doe ook mijn uiterste best om weer op niveau te komen in het schaatsen.

Ben nu inmiddels alweer vol enthousiasme gestart met het nieuwe wegseizoen. Hier horen voor mij ook tijdritten bij.

Afgelopen zaterdag was het zover. De tijdrit van Almere stond op het programma. Ik had me ingeschreven voor de Junioren afstand van 14 km. Om 13.00 uur waren we op het terrein aanwezig. Voor ik mij warm ging rijden, heb ik eerst mijn startnummer en transponder opgehaald. Vervolgens heb ik mijn warming up op de Tacx gedaan. Daarna heb ik me naar de start begeven en was het wachten op het starten.

Toen ik eenmaal op het startpodium stond, sloeg de spanning toe. Nadat ik het startsein gekregen had, ben ik volle bak vertrokken. Hierbij merkte ik dat er op

de heenweg op de dijk een pittig windje stond. Dat betekende voor mij proberen zo goed mogelijk in de tijdrit houding te blijven zitten. Op de terugweg kon ik mij focussen op mijn voorganger en proberen er naar toe te rijden. Het laatste stuk alles op alles gezet om maar een zo goed mogelijke tijd neer te zetten. Hierbij was het bij de finish nog opletten maar gelukkig stond mijn vader te wijzen welke kant ik moest passeren. Nadat ik gefinisht was, had ik echt het gevoel dat ik alles gegeven heb.

Het resultaat was een 4e plaats met over 14 km een tijd van 20:58 minuten.

Overige uitslagen van TVZ-leden:
28km
Annewil Lettink :0:49:40 (109)

42km
Colin Haak 1:02:31 (70)
Krijn Haak 1:02:38 (73)
Sjaak Mocking 1:03:52 (93)
Daan van Oosten 1:11:54 (199)

De volledige uitslag is hier te vinden, Tijdrit Almere 2019

Algemeen clubnieuws: Veenendaal-Veenendaal 2019
   (15-04-2019)

Veenendaal - Veenendaal 2019

Louis Doorn is een van de zeer vele TVZ-leden die in training is voor een loodzwaar fietsdoel in juni. Nou is dat van deze zeer fitte 60-er bekend, dat als er eenmaal getraind gaat worden voor een fietsdoel, zijn conditie, kracht en uithoudingsvermogen een zeer steile progressiecurve gaan vertonen. Luik-Bastenaken-Luik, de Amstel Gold Race, de Jean Nelissen Classic en de Marmotte prijken fier op zijn palmares en zijn Dolomietenstage van 15-22 juni zal zeker ook een succes gaan worden. Veenendaal-Veenendaal op 13 april was een van zijn trainingsevenementen. Een verslag.

De toertocht Veenendaal – Veenendaal (VV) is goed bekend bij TVZ fietsers. In het verleden is er al diverse malen deelgenomen, niet in de laatste plaats door de prima organisatie. Deze tocht, georganiseerd door AXA Valleirenners, heeft een hoog kwaliteitsniveau en heeft van de wielersportbond NTFU het keurmerk ‘NTFU Extra Goed Geregeld’ gekregen. Uit eigen ervaring weet ik dat dit terecht is. Daarnaast is het ook een mooie tocht vanwege het natuurschoon en de mooie vergezichten.
Voor fietsers die in voorbereiding zijn voor tochten met de nodige hoogtemeters is VV een prima training. Er zijn 2 routes, nl. 110 en 140 KM waarbij de 140 KM route een extra lus maakt over de Posbank. In Juni gaan er een aantal TVZ-ers deelnemen aan de Granfondo La Morzine en een groep TVZ-ers (waaronder ik) gaat een week fietsen in Zuid-Tirol. Al met al een mooie gelegenheid om wat hoogtemeters te maken.

Hein en Jelmer besloten om de 110 km te doen. Dit is al opmerkelijk want Hein heeft een week eerder nog de marathon in Rotterdam gelopen en nog nul km gefietst. Jan Douma, Hans den Hollander, Jaap de Vries en ik gaan voor de 140 km. Bij de start was het nog dichtbij het vriespunt en gedurende de tocht liep de temperatuur wel iets op, maar echt warm werd het niet. De koude wind uit oostelijke richting trok langzaam iets aan. Maar dat was op zich niet verkeerd, want die kregen we na de Posbank in de rug. Op een paar sneeuwvlokken na bleef het droog en met geregeld zon was het wel te doen wat omstandigheden betreft. Onderweg was het genieten van de mooie vergezichten richting de Rijn en de ontluikende natuur. De Posbank is al genoemd, maar er was meer klimwerk te doen zoals o.a. de Amerongse berg, Defensieweg, Italiaanseweg, Emmapiramide, de Wageningse berg en de Grebbeweg. Een “nare eigenschap” binnen TVZ is dat er van ieder viaduct, heuvel of beklimming een wedstrijd gemaakt wordt (J ). Maar wat echt vervelend is, is dat ik bijna altijd aan die wedstrijdjes mee doe. Zou een mens nou nooit verstandig worden? Op wat klein ongemak na, zoals bijna vergeten fietsschoenen en een rammelende cassette, is de tocht zonder problemen verlopen. Het was genieten en een prima voorbereiding voor de Amstel Gold race, de Grandfondo en het klimwerk in de Dolomieten.

Wil je meer weten over het fietsdoel van Louis, neem dan hier een kijkje: Het Ultieme Fietsdoel 2019

Mocht je ook zin hebben om hier te gaan fietsen, informeer dan bij Louis of stuur een mailtje naar de webredactie

(Terug naar boven)

Algemeen clubnieuws: Uitslag Zwemrun 2019 (incl foto's)
   (10-04-2019)

Hierbij een link naar foto's welke zijn gemaakt door Karin Gouw: https://photos.app.goo.gl/gY8gHbfidCqG6KT39

Uitslag TVZ Zwemrun 2019

Heren korte afstand (500m / 4km) Heren lange afstand (1000m / 8km)
Zwemmen Wissel Eindtijd Zwemmen Wissel Eindtijd
Geerlof den Hartogh 10:13 11:55 34:31
Lars Erik Beute 07:28 09:28 36:57
Bas Hörchner 13:16 15:16 38:20
Peter van Beer 13:10 15:36 38:30 Dames lange afstand (1000m / 8km)
Roelof Dunnink 12:13 14:39 39:49 Zwemmen Wissel Eindtijd
Femke Jonker 17:48 18:30 52:48
Dames korte afstand (500m / 4km) Annemiek Veenkamp 19:13 19:55 54:15
Zwemmen Wissel Eindtijd Inge Hoogenhout 17:53 19:12 01:00:56
Annemarie Rustenburg 07:56 08:28 25:02 Kristel van der Voorn 21:37 25:05 01:09:16
Mireille Gouw 08:25 08:57 27:10
Annewil Lettink 10:01 10:41 27:40
Linda Oosterom 11:42 12:52 33:44 Duo lange afstand (1000m / 8km)
Annette Schraverus 12:36 14:39 35:10 Zwemmen Wissel Eindtijd
Irene Otten 11:14 12:10 35:50 Annika Heijen / Sten Oostland 19:08 19:32 48:27

Algemeen clubnieuws: Borstcrawl cursus 2019
   (07-04-2019)

Borstcrawl Cursus 2019

Altijd al borstcrawl willen leren of je techniek verbeteren? Dan is deze cursus echt iets voor jou!

Mede in aanloop naar de Zeewolde Endurance in Juni organiseren wij een Borstcrawl cursus voor volwassenen, beginners en licht gevorderden.

De borstcrawl is één van de populairste zwemslagen. In deze cursus wordt de slag in verschillende fases opgeknipt en stuk voor stuk behandeld en verbeterd. Aan het einde van de cursus bent u in staat beter, sneller en met meer plezier borstcrawl te zwemmen.

Start op Woensdag 8 mei om 19.00 uur in zwembad Het Baken

- 8 trainingen van een uur in mei en Juni

- Camera opnames en persoonlijke analyse

- Indeling op eigen niveau

- Woensdagavond van 19.00-20.00 uur zwembad Het Baken.

- In samenwerking met Zwemanalyse

- Kosten € 120,00 euro voor de gehele cursus

Wil je de techniek van de Borstcrawl leren, is zwemmen je passie en wil je werken aan je verbeterpunten.

Schrijf je dan in voor deze cursus Borstcrawl via het inschrijfformulier, Cursus is vol! Iedereen die zich heeft aangemeld ontvangt deze week een mailtje met informatie.

Mocht je nog vragen hebben m.b.t de bortcrawl cursus dan kan je een mailtje sturen naar Eibert Leusink

Algemeen clubnieuws: Baantraining
   (31-03-2019)

Annemarie Rustenburg is inmiddels drie maanden aangesteld als triathlontrainer en heeft elke dinsdagavond op de atletiekbaan hardlooptrainingen verzorgd. Een algemene terugblik en een bijzondere op de laatste avondtraining.

Na een aantal weken baantraining, gewenning aan een andere manier van trainen en steeds meer fanatiekelingen gingen we DINSDAG 26 MAART met de pacer trainen.

De pacer wordt per persoon of duo ingesteld op een looptempo voor de interval wat bij jou past en een hersteltempo. Met deze tempo’s wordt de hele training geprogrammeerd en loop je met de lampjes mee.

Dit zorgt ervoor dat je erg effectief kan trainen, niet meer te hard traint of je probeert op te trekken aan anderen terwijl dat een niveau te hoog is en eerder voor overbelasting zorgt. De valkuil, om de eerste interval te hard van start te gaan, is uit de weg en ook je herstel doe je rustig genoeg omdat ook dat ingesteld is.

De lopers waren erg enthousiast en we gaan de komende tijd dus zeker vaker met de pacer aan de slag! Kom gerust meetrainen op dinsdag om 19:30 om deze trainingsvorm uit te proberen!

Groetjes,

Annemarie

Algemeen clubnieuws: Grand Raid Nisramont 2019
   (30-03-2019)

Grand Raid Nisramont 2019

In het interview dat we op 10 december 2018 met Annemarie Rustenburg hielden, vanwege haar op hand zijnde aanstelling als triathlontrainer, konden we al bijna lezen dat zij een website zou lanceren i.h.k.v. haar coachingactiviteiten maar toen stond https://www.train3sports.nl/ nog in de steigers. Nu kun je daar al heel veel informatie vinden om begeleidt te worden op weg naar bijv. een mooi triathlondoel. Of een verslag van haar duowinst met Annemiek Veenkamp in de Grand Raid Nisramont, waar dinsdagavond tijdens de baantraining om verzocht werd om deze aan ons te doen toekomen.

De overwinning was voor "Team FlevoPower" bij de Grand Raid Nisramont in de Ardennen. Het team, bestaande uit Annemiek Veenkamp en Annemarie Rustenburg, kwam in de Ardennen als eerste damesteam over de finish na 4uur en 18minuten.

De Grand Raid Nisramont is een duo wedstrijd die bestaat uit: 4km Kayak, 23km Mountainbiken, 8km Trailrun, 11km Mountainbiken en 4km Run-Bike.

Onder het mom van 'de eerste klap is een daalder waard' werd er flink door gepeddeld tijdens het kayakken. Dit zorgde meteen voor een goede voorsprong, maar deze dachten beide dames ook nodig te hebben als compensatie voor het mountainbiken. Een aantal andere damesteams werden gezien als sterke mountainbikers, dus er zat druk op de ketel en er werd flink doorgetrapt! Ook werd er gevreesd voor een aantal pittige en zeer technische afdalingen. Dit was niet zomaar, want het was flink knijpen in de remmen, hangen achter je zadel en trillende benen bij het afdalen. Na 23km mountainbiken achterom kijken nog steeds aan de leiding!

De 8km trailrun begon flink omhoog, maar over het asfalt, goed te doen! Vervolgens veel afdalen, onverhard, maar vooral enorm steil! Steiler dan de steilste zwarte piste van vorige week. Gelukkig staan er dan bomen die je afremmen en kan ook hier de bochtentechniek van het skiën toegepast worden. Na een iets rustiger, onverhard pad langs het water ging de route vervolgens 3km door een stromend beekje, over gladde stenen en flink omhoog! Wat fijn om dan een duo te zijn; gewoon doorgaan en niet opgeven! Na dit onderdeel nog steeds de koppositie, dit moet afgemaakt worden!

Het begin van de tweede mountainbike sessie begon wat stroef. Kramp en pijntjes na de pittige trail, maar na 3 kilometer licht ontspannen omhoog fietsen kon er weer wat meer gas gegeven worden. Fantastische en pittige route, leuk afdalen, flink klimmen en door het water rollen! Onder het mom van 'iedereen krijgt het wat zwaarder' werd de wisselzone weer bereikt. Nog steeds aan de leiding, op naar het laatste onderdeel!

Bij de run-bike worden lopen en fietsen afgewisseld. Er mag zo vaak mogelijk gewisseld worden. De teamspirit was krachtig en de overwinning al in het achterhoofd!

De fietser haalde steeds de loper een stuk in, fiets neerleggen en rennen tot je de fiets weer zag liggen!

Na een laatste klim, een smalle passage in de afdaling en de houten fietsbrug was daar een groot onthaal: Het eerste damesteam: Team FlevoPower!

En nu..... de spierpijn meldt zich, maar dat is het meer dan waard. Fantastisch evenement!

Algemeen clubnieuws: Lanzarote trainingsweek 2019
   (18-03-2019)

Afgelopen woensdagavond viel Daan van Oosten op twee manieren erg op in het zwembad. Ten eerste was hij erg gebruind en daarnaast leek hij nog een afgetrainder triatletenlijf te bezitten dan daarvoor. Blijkt dat deze enthousiaste jonge triatleet, vorig jaar toegetreden tot de TVZ-gelederen, een trainingsweek op Lanzarote had afgewerkt. Een verslag om jaloers op te worden met de twee weken lange regenperiode achter de rug.

Dinsdag 5 maart was het zover, in alle vroegte naar Schiphol om op reis te gaan. Vroeg dus, om 4 uur, maar dat is allemaal vergeten wanneer je later op de dag de voorjaars zon op Lanzarote voelt. Maar eerst de reis, backpack op en helm in de hand. Daarmee pasten al mijn benodigdheden in de handbagage, een fiets zou ik daar huren ;).

Anders dan mijn vorige stedentripjes of backpackavonturen, die afmattend zijn en waarbij training lastig in te plannen is, had ik nu besloten om eens met een groepsreis mee te gaan. De reis stond te boek als trainingsweek, waar ik dan ook van verwachtte een week lekker met elkaar te sporten en waar mogelijk aanwijzingen te krijgen om te groeien. Alexander van Sport-Active NL had ik ontmoet bij de triathlon in Zwolle waar hij stond te flyeren, samen met Emily biedt hij de reis aan. Twee jonge mensen die na hun actieve zwemcarrières op een andere manier met sport bezig zijn. En op een  enthousiaste manier deze reis aanbieden en je binnen de mogelijkheden die zij hebben te helpen om zoveel mogelijk uit je trainingsweek te halen.

Aangekomen op Lanzarote was het verschil met Nederland meteen merkbaar, een heerlijk klimaat om de trainingen in te gaan afwerken. Na ontvangst van de fietsen heb ik de tijd aangegrepen om eens even lekker te wennen aan dat klimaat, in plaats van meteen de heuvels op te stomen. Na het inchecken en bij het avondbuffet werd al snel duidelijk hoeveel sporters er op dit eiland en in dit hotel zijn. Het hotel speelt daar goed op in door toe te staan je fietsen op de kamer te stallen, je zou er zelfs mee in bed kunnen liggen, alles om je fiets te leren kennen.

Met zo’n twee a drie trainingen per dag kon je volop bezig zijn. De eerste dagen was fietsen vaak onderdeel van het programma, waarbij de groep werd verdeeld in drie subgroepjes om ieder zoveel mogelijk op niveau te laten fietsen. Want niveauverschil heb je wel als de groep bestaat uit beginnelingen in de triathlon en Ironman finishers, hoewel, grappig genoeg is er van iedereen wat te leren in zo’n week. Met het fietsen stond regelmatig de Tabayesco op het programma, die we van meerdere kanten beklommen en afgedaald hebben. Maar ook de ritten naar El Golfo en Famara waren prachtig,.. en soms ook wel pittig. Klimmen is al iets wat onwennig is, maar klimmen met wind vraagt nog meer. Gelukkig was het eind van de rit altijd weer de afdaling naar Costa Teguise. Na terugkomst bij het hotel kon er al dan niet op eigen gelegenheid een looptraining worden gedaan, de boulevard van Costa Teguise geeft je daarvoor een mooi podium, en voor extra motivatie: er is zelfs een hele lekkere ijssalon om een mooi uitlooprondje naartoe te maken!

Zwemmen werd op allerlei manieren aangeboden, voor het ontbijt of daarna, in de zee of in het 50meter bad. Helaas was windkracht 6 een sta-in-de-weg voor de open water zwemclinic, dus dat is een zwembad sessie geworden. Tip; smeer je in als je in een zoutwater buiten zwembad zwemt :(. De zwaarste training van de dag was misschien wel de mentale training om niet alles wat los en vast zat op te eten tijdens het ontbijt- en het avondbuffet. Het is dus geen garantie dat je afgetrainder terug komt dan dat je op vakantie ging :P. Als die verleiding was weerstaan, sloten we de dag vaak af in het barretje op het plein voor het hotel, alwaar je natuurlijk ook geheel vrij bent in de keuze van je drankjes!

De laatste dag sloten we af met een trisuit dag, waar een soort sprint triathlon op het programma stond. Als wetsuit aan en uit trekken een vierde onderdeel van de triathlon was geweest, hadden velen het daarop verloren. Zelf heb ik die thuis gelaten, want “alleen handbagage” en 19°C leek me wel te doen. Een prima inschatting en volop de vrijheid om van de visjes te genieten tijdens zo’n 600 meter open water zwemmen. Daarna op de fiets naar de stadspoort van Costa Teguise, lekker vals omhoog. Maar dus op de terugweg ook weer naar beneden. En dat twee keer voor 25km. Mooie overzichtelijke wegen waar je de andere atleten als richtpunt kon pakken om er een competitie van te maken. In koppositie aan het lopen begonnen, over de boulevard, van pier naar pier. En dan als eerste finishen, blij met het blikje cola dat ik had gewonnen!

Dit verhaal speelde zich af in een week, een hele gezellige week waarin veel gelachen is en lekker gesport. Alexander, Emily en Mike, dank voor jullie enthousiasme en de organisatie door Sport Active NL. Ik kijk er geweldig op terug, een mooi begin van het seizoen! (En nu hopen dat het hier ook mooi weer wordt om de trainingen voort te zetten.)

Groetjes, Daan

Algemeen clubnieuws: Uitslag 7e Open Zeewolder Kampioenschap
   (10-03-2019)

7e Open Zeewolder Kampioenschap

Vandaag zijn, onder zeer regenachtige omstandigheden, alweer de 7e Open Zeewolder kampioenschappen verreden. Mede door de weersomstandigheden stonden er helaas minder deelnemers aan de start dan bij de voorgaande edities.

Desondanks was er een spannende strijd bij de heren voor de eerste 3 plekken. Jelte Jochems, Jim Koren en TVZ-lid Corné Lof deden niet voor elkaar onder en ondanks verschillende versnellingen bleef het drietal tot vlak voor de finish bij elkaar.

Uiteindelijk was het de 13-jarige Jelte Jochems (oa Nederlands kampioen veldrijden 2019 en Nederlands kampioen MTB 2018) die als eerste over de finish kwam met direct in zijn wiel Corné Lof en op een paar seconden gevolgd door Jim Koren, welke als derde over de finish kwam.

De volledige uitslag kan je bekijken door op de volgende lijk te klikken: Uitslag OZK 2019

Michel Zrour heeft tijdens deze wedstrijd weer mooi foto's gemaakt, waarvan je er hier al 2 kunt zien. Wil je meer foto's zien welke tijdens de wedstrijd door Michel zijn gemaakt dan kan je deze via de volgende link bekijken: Foto's OZK2019

*Winnaar Jelte Jochems komt al eerste over de finish

Menu vd maand »
Wedstrijdverslagen »
Bike-vakantie in het Zwarte Woud
Boekbespreking: Ard Schenk (Biografie)
Boekbespreking: Jacco Verhaeren (TOP-Coaches)
Boekbespreking: Joop Zoetemelk
Boekbespreking: Marc Herremans 1
Boekbespreking: Zwemmen (Nicola Keegan)